• پرواز داخلی
  • پرواز خارجی
جستجوی پرواز داخلی
  • یک طرفه
  • رفت و برگشت
خرید بلیط هواپیما خارجی
  • یک طرفه
  • رفت و برگشت
  • چند مسیره
به زودی...
به زودی...
به زودی...
به زودی...
به زودی...
به زودی...
به زودی...
  • {{item.d}}, {{item.c}} {{'('}}{{item.b}}{{')'}} {{item.a}}
  • موردی یافت نشد!
  • {{item.d}}, {{item.c}} {{'('}}{{item.b}}{{')'}} {{item.a}}
  • موردی یافت نشد!
  • شهرهای پرتردد
  • {{item.c}} {{'('}}{{item.b}}{{')'}} {{item.a}}
  • همه شهرها
  • {{item.c}} {{'('}}{{item.b}}{{')'}} {{item.a}}
  • موردی یافت نشد!
  • شهرهای پرتردد
  • {{item.c}} {{'('}}{{item.b}}{{')'}} {{item.a}}
  • همه شهرها
  • {{item.c}} {{'('}}{{item.b}}{{')'}} {{item.a}}
  • موردی یافت نشد!
  • + -
  • + -
  • + -
    • اکونومی | Economy
    • بیزینس | Business
    • فرست | First
    • پرمیوم | Premium
  • + -
  • + -
  • + -
    • اکونومی | Economy
    • بیزینس | Business
    • فرست | First
    • پرمیوم | Premium
اتاق {{indexToOrdinalform($index, true)}}
  • {{item.d}}, {{item.c}} {{'('}}{{item.b}}{{')'}} {{item.a}}
  • موردی یافت نشد!
  • {{item.d}}, {{item.c}} {{'('}}{{item.b}}{{')'}} {{item.a}}
  • موردی یافت نشد!
  • {{item.d}}
  • موردی یافت نشد!
  • {{item.d}}
  • موردی یافت نشد!
  • {{item.d}}, {{item.c}} {{'('}}{{item.b}}{{')'}} - {{item.a}}
  • موردی یافت نشد!
  • {{item.d}}, {{item.c}} {{'('}}{{item.b}}{{')'}} - {{item.a}}
  • موردی یافت نشد!
  • + -
  • + -
  • + -
    به مسافر نوزاد صندلی تعلق نخواهد گرفت
    • خانوادگی
    • ویژه آقایان
    • ویژه بانوان
  • تور داخلی
  • {{item.b}}
  • موردی یافت نشد!
  • تور خارجی
  • {{item.b}}
  • موردی یافت نشد!
  • {{item.b}}
  • موردی یافت نشد!
  • {{item.d}}, {{item.c}} {{item.a}}
  • موردی یافت نشد!
  • {{item.c}} {{item.a}}
  • موردی یافت نشد!
  • {{item.c}}
  • موردی یافت نشد!
  • {{item.c}} {{item.d}}{{(item.d.lentgh)?',':''}} {{item.b}}
  • موردی یافت نشد!
  • {{item.d}}, {{item.c}}
  • موردی یافت نشد!
  • {{item.c}}
  • موردی یافت نشد!
  • {{item.Name_FA }}
  • موردی یافت نشد!
  • {{item.d}}, {{item.c}} {{'('}}{{item.b}}{{')'}} {{item.a}}
  • موردی یافت نشد!
  • + -
  • + -
  • + -
معرفی ایرباس A220

ایرباس A220 فامیلی از هواپیماهای باریک پیکر است که توسط Bombardier Aerospace به عنوان Bombardier CSeries طراحی شده است.

ایرباس کوچک CS100 که امروزه با نام A220-100 شناخته می‌شود، اولین پرواز خود را در 16 سپتامبر 2013 با 108 تا 133 صندلی انجام داد.

در 18 دسامبر 2015، موفق به اخذ گواهینامه از حمل و نقل کانادا(Transport Canada) شد و در 15 ژوئیه 2016 با ایرلاین سوئیس گلوبال وارد شبکه هوایی جهانی شد.

نوع طولانی‌تر هواپیما مدل CS300 که اکنون با نام A220-300 شناخته می‌شود دارای 130 تا 160 صندلی می‌باشد.

مدل CS300 اولین بار در 27 فوریه 2015 پرواز کرد و در 11 ژوئیه 2016 گواهینامه اولیه دریافت کرد و در 14 دسامبر 2016 با شرکت هواپیمایی بالتیک وارد شبکه هوایی جهانی شد.

در جولای 2018، پس از آنکه ایرباس 50.01٪ تولیداتش را از طریق سرمایه گذاری جوینت ونچر بدست آورد به نام ایرباس A220 تغییر نام پیدا کرد.

در آگوست 2019، دومین خط مونتاژ نهایی در ایرباس موبایل افتتاح شد که امکانات اولیه میرابل را تکمیل کند.

در فوریه سال 2020، ایرباس با خرید سهم بمباردیر سهمش را به 75٪ افزایش داد اما کبک کانادا 25٪ سرمایه گذاری‌اش را حفظ کرد.

از مشخصات ایرباس A220، بهره‌مندی از توربوفنس‌های گریدی Pratt & Whitney PW1500G، توئین جت دارای کنترل پرواز با سیم، بال کامپوزیت کربن و بدنه آلومینیوم-لیتیوم است.

اپراتورهای شرکت‌های هواپیمایی سوئیس و ایربالتیک بازخورد مثبت مسافران و خدمه را در آغاز فعالیت ایرباس A220 ثبت کردند.

دلتا ایرلاینز در حال حاضر بزرگترین مشتری ایرباس A220 با 50 فروند هواپیما است.

 از ژوئن 2021، در مجموع 648 فروند هواپیما سفارش شده است که 164 فروند تحویل داده‌اند.

خانواده A220 مکمل A319neo در قلمرو ایرباس هستند و با بزرگترین نمونه از خانواده Embraer E-Jet E2 و نوع کوچکتر بوئینگ 737 MAX-7 رقابت می‌کند.

طراحی ایرباس A220

خانواده هواپیماهای باریک پیکر ایرباس A220 در ابتدا توسط بمباردیر تحت برنامه CSeries طراحی شده است.

 موتورها با کارایی بالا و استفاده گسترده از مواد کامپوزیتی(مانند بوئینگ 787 Dreamliner و ایرباس A350 XWB با بدنه بزرگ) از 12 درصد تا 15 درصد هزینه‌های عملیاتی را کاهش داده‌اند.

بمباردیر در آن زمان ادعا كرد كه موتور و بال‌ها تا 20٪ سوخت، 25٪ كاهش در هزینه‌های تعمیر و نگهداری و چهار برابر كاهش میزان سر و صدا در مقایسه با ایرباس A320neo و بوئینگ 737NG كه با آن رقابت می‌كند، صرفه جویی می‌كند.

هواپیما CS300 (اکنون A220-300)، 6 تن سبک‌تر از ایرباس A319neo و نزدیک به 8 تن سبک‌تر از بوئینگ 737 MAX 7 است که به آن کمک می‌کند تا 12٪ صرفه جویی در هزینه‌های عملیاتی و 15٪ با مدل‌های فعلی داشته باشد.

کابین ایرباس A220

کابین هواپیما برای راحتی بیشتر در نشستن مسافران طراحی شده است، با ویژگی‌‌‌‌‌هایی مانند صندلی‌های گسترده‌تر و زیر بغل برای سرنشین میانی و پنجره‌های بزرگتر در هر صندلی برای هر مسافر و نور طبیعی کافی برخوردار است.

این کابین به هر مسافر امکان می‌دهد تا کیف دستی قابل حملش را بالای سر خودش قرار دهد. همچنین بمباردیر ادعا کرد که در مقایسه با کابین هواپیماهای باریک پیکر در حال کار، هواپیما ایرباس A220 راهروی وسیع‌تری دارد و امکان سوار شدن و پیاده شدن سریعتر مسافران را فراهم می‌کند.

این کابین خلبان از مجموعه هواپیماهای راکول کالینز پرو لاین فیوژن(Rockwell Collins Pro Line Fusion) بهره می‌برد که دارای نمایشگرهای 15 اینچ (380 میلی متر) به همراه سیستم ناوبری، ارتباطات، نظارت، سیستم نشانگر موتور و هشدار خدمه (EICAS) و سیستم‌های نگهداری هواپیما است.

برچسب ها {{item.name}}