• پرواز داخلی
  • پرواز خارجی
اجاره خودرو
  • تحویل در شعبات سایر شهرها (شامل هزینه اضافی)
جستجوی پرواز داخلی
  • یک طرفه
  • رفت و برگشت
خرید بلیط هواپیما خارجی
  • یک طرفه
  • رفت و برگشت
  • چند مسیره
به زودی...
به زودی...
به زودی...
به زودی...
به زودی...
به زودی...
  • {{item.d}}, {{item.c}} {{'('}}{{item.b}}{{')'}} {{item.a}}
  • موردی یافت نشد!
  • {{item.d}}, {{item.c}} {{'('}}{{item.b}}{{')'}} {{item.a}}
  • موردی یافت نشد!
  • شهرهای پرتردد
  • {{item.c}} {{'('}}{{item.b}}{{')'}} {{item.a}}
  • همه شهرها
  • {{item.c}} {{'('}}{{item.b}}{{')'}} {{item.a}}
  • موردی یافت نشد!
  • شهرهای پرتردد
  • {{item.c}} {{'('}}{{item.b}}{{')'}}{{item.a}}
  • همه شهرها
  • {{item.c}} {{'('}}{{item.b}}{{')'}}{{item.a}}
  • موردی یافت نشد!
  • {{item.d}}, {{'('}}{{item.b}}{{')'}} {{item.a}}
  • موردی یافت نشد!
  • {{item.d}}, {{'('}}{{item.b}}{{')'}} {{item.a}}
  • موردی یافت نشد!
  • + -
  • + -
  • + -
    • اکونومی | Economy
    • بیزینس | Business
    • فرست | First
    • پرمیوم | Premium
  • + -
  • + -
  • + -
    • اکونومی | Economy
    • بیزینس | Business
    • فرست | First
    • پرمیوم | Premium
اتاق {{indexToOrdinalform($index, true)}}
  • {{item.d}}, {{item.c}} {{'('}}{{item.b}}{{')'}} {{item.a}}
  • موردی یافت نشد!
  • {{item.d}}, {{item.c}} {{'('}}{{item.b}}{{')'}} {{item.a}}
  • موردی یافت نشد!
  • {{item.d}}
  • موردی یافت نشد!
  • {{item.d}}
  • موردی یافت نشد!
  • {{item.d}}, {{item.c}} {{'('}}{{item.b}}{{')'}} - {{item.a}}
  • موردی یافت نشد!
  • {{item.d}}, {{item.c}} {{'('}}{{item.b}}{{')'}} - {{item.a}}
  • موردی یافت نشد!
  • + + -
  • + + -
  • + -
    به مسافر طفل صندلی تعلق نخواهد گرفت
    به مسافر نوزاد صندلی تعلق نخواهد گرفت
    • مسافر معمولی
    • ویژه آقایان
    • ویژه بانوان
  • تور داخلی
  • {{item.b}}
  • موردی یافت نشد!
  • تور خارجی
  • {{item.b}}
  • موردی یافت نشد!
  • {{item.b}}
  • موردی یافت نشد!
  • {{item.SummeryName}}
  • موردی یافت نشد!
  • {{item.d}}, {{item.c}} {{item.a}}
  • موردی یافت نشد!
  • {{item.c}} {{item.a}}
  • موردی یافت نشد!
  • شهر هتل {{item.b}} {{item.z==2 ? 'هتل ' + item.y : item.c}}
  • موردی یافت نشد!
  • {{item.c}} {{item.d}}{{(item.d.lentgh)?',':''}} {{item.y}}
  • موردی یافت نشد!
  • {{item.d}}, {{item.c}}
  • موردی یافت نشد!
  • {{item.c}}
  • موردی یافت نشد!
  • {{item.Name_FA }}
  • موردی یافت نشد!
  • {{item.d}}, {{item.c}} {{'('}}{{item.b}}{{')'}} {{item.a}}
  • موردی یافت نشد!
  • + -
  • + -
  • + -
  • + -
  • + -
  • + -
  • + -

تاریخچه ایرلاین سیتی جت

سیتی جت (Cityjet) در سال 1992 پایه گذاری شد و در ژانویه 1994 با سرویس دهی در تک مسیر بین دوبلین و فرودگاه شهر لندن شروع به کار کرد.

تحت یک قرارداد حق رای با ویرجین آتلانتیک، که در آن هزینه‌ها و شارژهایی را به ویرجین پرداخت کرد تا به عنوان "ویرجین سیتی جت" فعالیت کند و از کانال‌های توزیع ویرجین آتلانتیک استفاده کند.

این ایرلاین در اصل  با سرویس‌های دوبلین به لندن بریتیش میدلند و ایرلنگوس و سرویس‌های دوبلین به لندن استاندارد هیترو و رایان ایر در رقابت بود.

به هر حال، سیتی جت انحصار خدمات به شهر لندن را داشت تا اینکه ایرلنگوس خدمات خود را از دوبلین به لندن سیتی در سپتامبر 1999 راه اندازی کرد.

در ژوئن 1995، ویرجین سیتی جت در ابتدا با پرواز بین دوبلین و بروکسل در رقابت با سابانا و ایرلنگوس آغاز به کار کرد.

در سال 1996، این ایرلاین قرارداد حق رأی خود را با ویرجین آتلانتیک در مدت کوتاهی فسخ کرد و تصمیم گرفت از پایان ژوئیه همان سال به فعالیت خود با نام CityJet خود ادامه دهد.

سپس، خط هوایی پروازهای برنامه ریزی شده از دوبلین به شهر لندن، بروکسل به مالاگا را انجام می‌داد.

تصمیم برای متوقف کردن امتیاز ویرجین آتلانتیک زمانی اتخاذ شد که خود ویرجین با شرکت ارزان‌قیمت Virgin Express وارد بازار مسافت‌های کوتاه اروپا شد و CityJet می‌ترسید که مشتریان بتوانند این شرکت ارزان‌قیمت را با خدمات کامل خود اشتباه بگیرند.

در 1999، سیتی جت در آستانه ورشکستگی بود. ایر فویل نیمی از سهام این شرکت هواپیمایی را در ازای تقبل بدهی‌های شرکت هواپیمایی به دست آورد. ایرفرانس 25 درصد دیگر را در حالی که 2 میلیون پوند سرمایه گذاری کرد، گرفت.

تحت یک ساختار جدید، سیتی جت سرویس‌های برنامه ریزی شده خود را در حالی که تبدیل به شرکت هواپیمایی فرعی اروپایی ایرفرانس حفظ کرد. با این حال، سیتی جت همچنان یک تجارت زیان ده باقی ماند. 

در ابتدای 2000، ایر فرانس همه سهام‌های در سیتی جت را به عهده گرفت و تنها صاحب انحصاری آن شد. در همین زمان، سیتی جت هفت فروند هواپیما از هشت هواپیمای خود از ایرفرانس را به خدمت گرفت.

به شرکت هواپیمایی ملی فرانسه اجازه داده شد تا عملیات هواپیماهای با کمتر از 100 صندلی را تحت قراردادهای خود با اتحادیه های کارگری ایرفرانس به شرکای منطقه‌ای و شرکت‌های تابعه واگذار کند. پس انداز کلی ایرفرانس با برون سپاری عملیات منطقه‌ای به شرکت تابعه ایرلندی حدود 40 درصد برآورد شد.

در 2006، سیتی جت به عنوان مکمل پروازی ایر فرانس با پرواز از پاریس به دوبلین، بیرمنگام، ادینبورگ، لندن، فلورانس، گوتنبرگ و زوریخ پرواز انجام می‌داد.

علاوه بر این، این خط هوایی هنوز بین لندن و دوبلین کار می‌کرد. ناوگان شامل 20 هواپیمای قدیمی 146 بود.

از دسامبر 2006، ایرلاین شروع به جایگزینی آنها با 23 هواپیمای جدیدتر اما شبیه به Avro RJ85s که در قراردادی 221 میلیون دلاری از خطوط هوایی مسابا خرید کرده بود، کرد.

در 24 دسامبر 2007، ایر فرانس-KLM اعلام کرد که قراردادی برای تصاحب کامل VLM Airlines NV از Panta Holdings امضا کرده بود و در 28 مه 2009 اعلام کرد که VLM Airlines به تدریج با نام تجاری CityJet شروع به فعالیت خواهد کرد.  

از 1 ژوئن 2010، همه خطهای هوایی VLM ناوگان فوکر 50 از لباس کامل سیتی جت استفاده می‌کرد، اگرچه VLM مالک گواهینامه اپراتور خطوط هوایی خود باقی ماند و ناوگان فوکر 50 در رجیستری بلژیک ثبت شد.

سیتی جت برای سال منتهی به مارس 2010، 51.5 میلیون یورو زیان پیش از مالیات ثبت کرد. این در مقایسه با زیان 53.9 میلیون یورویی در سال منتهی به مارس 2009 است. درآمدها 8 درصد از 282.4 میلیون یورو به 258.9 میلیون یورو در همان دوره کاهش یافت.

تعداد مسافران افزایش یافت، با 6.5 درصد صعود به 2.1 میلیون رسید، در حالیکه میانگین کرایه‌ها تا 16 درصد افزایش یافت.

کریستین اورمیر به عنوان مدیر جدید اجرایی در 1 اکتبر 2010 به این مجموعه پیوست. او قبلاً تعدادی پست ارشد در گروه Air France-KLM داشته است. در سال IATA منتهی به 31 مارس 2010، سیتی جت بیش از 1 میلیون مسافر را در شبکه لندن سیتی خود جابه جا کرد.

در ژوئن 2012 اعلام کرد که ایر فرانس- KLMدر حال بررسی سیتی جت برای حمایت از کسب و کار بیمار خود بود، با بیانیه دیگری در آوریل 2013 مبنی بر اینکه برنده مناقصه در تابستان 2013 اعلام می‌شود.

از اکتبر 2013 توافقنامه اجرایی با ایر فرانس با کدشرینگ جایگزین شد. سیتی جت از آن زمان به‌جای ایرفرانس، اکثر مسیرها را با کد WX خود اداره می‌کرد.

در دسامبر 2013، ایرفرانس اعلام کرد که سیتی جت، از جمله خطوط هوایی VLM، را به سرمایه گذار آلمانی Intro Aviation خواهد فروخت. این انتقال در می 2014 کامل شد. سیتی جت شرکت فرعی VLM  ایرلاین توسط مدیریت خود خریداری شد و خود را از سیتی جت جدا کرد. با این حال، آنها حداقل تا تابستان 2015 به عنوان اپراتور ACMI برای سیتی جت مسیرهای پروازی خود را حفظ کردند.

در 2014، سیتی جت شروع به یک کدشرینگ جدید با گرنسی بر پایه ایرلاین جزیره‌های آبی را شروع کرد، بعد از جزیره‌های آبی از مسیرهای اروپایی خارج شد. جزایر آبی پروازهای خود را از جرسی به لندن سیتی انجام می‌دهند و سپس مسافران سوار بر پرواز سیتی جت به مقصد اروپایی می‌شوند. این موضوع در مارس 2016 پایان یافت.

در نوامبر 2014 اعلام شد که مسیرهای سیتی جت از 1 دسامبر 2014 از کاردیف به ادینبورگ و فرودگاه اورلی پاریس توسط استوبار ایر (Stobart Air) انجام خواهد پذیرفت. هر دو مسیر در ژوئن 2015 متوقف شدند، زیرا Flybe پروازهایی را در همان مسیرها از کاردیف با پشتیبانی اپراتور فرودگاه معرفی کرد.

در ژوئن 2015، سیتی جت خبر ازپایان پروازها به درسدن، یکی از چهار مقاصد آلمان، به علت تقاضای کم داد. در اکتبر 2015، خطوط هوایی اسکاندیناوی (SAS) اعلام کرد که زیرمجموعه فنلاندی Blue1 خود را به سیتی جت خواهد فروخت که قصد داشت به نمایندگی از SAS به عنوان بخشی از یک همکاری بزرگتر به فعالیت شرکت ادامه دهد. در سال 2016 Blue1 منحل شد و در مادرش سیتی جت ادغام شد.

در ژوئن 2016، سیتی جت خدمات درآمدی سوخو سوپرجت 100 خود را با اولین پرواز برنامه ریزی شده خود از کورک به نانت افتتاح کرد. در اوایل دسامبر 2016، سیتی جت استخدام خدمه پرواز و کابین را برای پایگاه جدید سوخو سوپرجت 100 در بروکسل، بلژیک آغاز کرد.

از ژانویه 2017، سیتی جت با خرید سیمبر  با ناوگانی از 11 هواپیمای CRJ900s از SAS، موافق کرد. در مارس 2107، سیتی جت اعلام کرد که قصد دارد در عین کاهش پروازهای برنامه‌ریزی‌شده خود، تمرکز بیشتری روی کسب‌وکار اجاره‌ای خود داشته باشد. این منجر به بسته شدن مسیرهای لندن-سیتی به نانت و پاریس و همچنین کاهش فرکانس در مسیرهای دیگر شد. سپس سیتی جت برنامه ریزی کرد تا 80 درصد از تمام پروازها را به صورت اجاره‌ای انجام دهد.

در 5 آوریل 2017، اعلام شد که KLM سیتی هوپر دو فروند Avro RJ85 را از سیتی جت اجاره خواهد کرد تا چهار سرویس آمستردام-لندن سیتی اضافی را در هر روز در طول فصل تابستان 2017، از 15 می 2017، اجرا کند. این قرارداد از آن زمان متوقف شده است.

در اواخر اکتبر 2017، سیتی جت بسیاری از مسیرهای باقی مانده خود را از فرودگاه شهر لندن لغو کرد و پس از اجرای یک شبکه بسیار بزرگتر در سال های گذشته، دوبلین را به عنوان تنها مقصد برنامه ریزی شده خود از آنجا باقی گذاشت.

در جولای 2018، اعلام کرد که سیتی جت و ایر نوسترم ادغام خواهند شد.  در اواخر آگوست 2018، سیتی جت خبر داد که آنها فعالیت خدمات برنامه ریزی شده تحت برند خود را متوقف می‌کنند، اما به عنوان یک ارائه دهنده لیزینگ ACMI به تجارت خود ادامه می‌دهد. مسیر لندن به دوبلین به ایر لنگوس انتقال داده شد، توسط جت سیتی با استفاده از دو هواپیما Avro RJ85 اداره می‌شود.

در 2019، سیتی جت برای ایجاد ایر آنتورپ، یک شرکت هواپیمایی جدید مستقر در فرودگاه بین‌المللی آنتورپ، با KLM همکاری کرد. از 9 سپتامبر 2019 پروازهای روزانه را به فرودگاه لندن سیتی انجام می‌دهد.

در آوریل 2020، خطوط هوایی بروکسل در پی همه‌گیری کووید-19 قرارداد خود را با سیتی جت برای پنج هواپیما لغو کرد. در همان ماه دادگاه عالی یک بازرس موقت را برای سیتی جت منصوب کرد.

در می 2021 سیتی جت 75 درصد سهامش از ایر آنتورپ را به مالک مشترک KLM واگذار کرد.

برچسب ها {{item.name}}
;